Share This Post

Moda / Technologia

Zakupy Przyszłości ze Sztuczną Inteligencją Alibaba FashionAI

Zakupy Przyszłości ze Sztuczną Inteligencją Alibaba FashionAI

Sklep koncepcyjny Alibaba FashionAI prezentuje nowy model cyfryzacji handlu modowego. Źródło: Alibaba Group

Sklep koncepcyjny FashionAI demonstruje cyfrową transformację sklepu detalicznego i oferuje nowy sposób na zakupy.

Alibaba FashionAI, należąca do Alibaba Group, w której skład wchodzi Aliexpress, wprowadza detaliczne zakupy przyszłości w świecie mody wspomagane sztuczną inteligencją. Jest to sklep koncepcyjny i znajduje się w Hong Kongu.

Firma Alibaba FashionAI wprowadza sztuczną inteligencję do świata mody i oferuje klientom spersonalizowane rekomendacje dotyczące mieszanki i dopasowania. Dzięki umiejętności “uczenia się” najnowszych trendów w modzie i wskazówek płynących z analizy danych generowanych przez ekosystem Alibaba, zastrzeżony model technologii opiera się na wglądzie konsumenta z ekosystemu, obrazach ponad 500 000 zestawów stworzonych przez stylistów na Taobao, a także ekspertyzy modowe marek partnerskich Tmall. Zalecenia dotyczące różnych marek są również oferowane przez konsumentów, którzy szukają najbardziej modnych i kreatywnych porad.

Sklep koncepcyjny ucieleśniający technologię zostanie otwarty na kampusie Politechniki Hongkong od jutra do 7 lipca.

“FashionAI ucieleśnia nasze wyobrażenie o tym, jak mogłaby wyglądać przyszłość handlu detalicznego, oraz eksplorację technologii, które pozwolą lepiej zrozumieć i zaspokoić potrzeby mody konsumentów”, powiedział Zhuoran Zhuang, wiceprezes Alibaba Group. “Dzięki najnowszym technologiom sztucznej inteligencji, takim jak uczenie maszynowe i wizualizacja komputerowa, FashionAI może teraz polecać produkty pasujące do Twojego osobistego stylu, co daje wyobraźnię konsumentom i wprowadza nowe pomysły do ​​marek mody i sprzedawców detalicznych, aby ponownie przemyśleć swoje modele biznesowe i sprzedażowe. moda oferuje wiele niewykorzystanych możliwości dla sklepów odzieżowych. ”

Wdrożenie FashionAI w sklepie koncepcyjnym to najnowsza prezentacja tego, jak nowe technologie sprzedaży detalicznej mogą tchnąć nowe życie w tradycyjną sprzedaż offline. New Retail to koncepcja Alibaba, która pozwala bezproblemowo zintegrować zakupy online i handel w trybie offline, aby zapewnić konsumentom najwyższą łatwość, wygodę i wybór.

Nowe doświadczenie w sprzedaży detalicznej obsługiwane przez Alibaba FashionAI

Najważniejsze funkcje to:

  • Oparte na sztucznej inteligencji propozycje mix-and-match: technologia FashionAI może identyfikować elementy mody, takie jak kolor, style, atrybuty (takie jak krótkie lub długie rękawy, okrągły dekolt w kształcie litery V lub dekolt w kształcie litery V) danego przedmiotu mody odebranego przez klienta, i zapewniają oparte na sztucznej inteligencji rekomendacje “mix-and-match” na inteligentnym lustrze w sklepie. Lustro ma również sekcję “Taobao Wardrobe”, która pokazuje, że konsumenci mogą znaleźć pasujące elementy z linii GUESS w sklepie dla dowolnego wcześniej zakupionego produktu na Taobao lub Tmall, największych chińskich platformach sprzedaży detalicznej C2C i B2C.
  • Inteligentny zamek do przechwytywania preferencji konsumentów: Inteligentny zamek wyposażony w czujniki żyroskopowe, układ Bluetooth Low Energy (BLE) i układ identyfikacji częstotliwości radiowej (RFID) zostaną dołączone do każdego elementu modowego. Ubrania i akcesoria dotykane lub odbierane przez konsumentów będą automatycznie wyświetlane w pobliżu magicznego lustra z obsługą RFID.
  • Nowe doznania: sklep koncepcyjny FashionAI oferuje nowe możliwości dopasowania. Po wybraniu przez konsumentów dowolnego produktu z inteligentnego lusterka, które chcą wypróbować, personel sklepu detalicznego zostanie ostrzeżony przez system sklepu, a następnie przygotuje odzież i akcesoria w obszarze dopasowania dla konsumentów, unikając kłopotów z koniecznością noszenia wielu produktów i rozmiary do pokoju.
  • Rekord zakupu w sklepie offline zostanie automatycznie odzwierciedlony na mobilnych kontach Taobao lub Tmall konsumentów, dzięki czemu konsumenci mogą znaleźć jeszcze więcej rekomendacji “mix-and-match” od innych marek w Taobao i Tmall, rozszerzając możliwości rekomendacji poza granice offline sklep.

Odzież i akcesoria w sklepie koncepcyjnym są dostarczane przez GUESS Inc., strategicznego partnera Alibaba w ramach projektu FashionAI. GUESS ma sklep firmowy na Tmall od 2013 roku.

Siedziba firmy znajduje się na kampusie Uniwersytetu w Hong Kongu, a sklep z modą będzie dostępny dla zwiedzających w dniach 5-7 lipca, na marginesie konferencji Artificial Intelligence on Fashion and Textile Conference 2018, współorganizowanej przez Alibaba i The Politechnika w Hongkongu. 5 lipca, FashionAI Global Challenge 2018, ogólnoświatowa konkurencja na temat zastosowania sztucznej inteligencji w modzie poprzez platformę wywiadowczą tłumu Alibaba Cloud Tianchi, ujawni jej mistrza.

Źródło: Alibaba Group Tłumaczenie: Alitopbrands

Share This Post